آبان ماه در دانشگاه قم؛

همایش«ایران و حقوق بین‌الملل:صلح و امنیت منطقه‌ای»برگزار می شود

همایش«ایران و حقوق بین‌الملل:صلح و امنیت منطقه‌ای»برگزار می شود

همایش«ایران و حقوق بین‌الملل :صلح و امنیت منطقه‌ای» از سلسله همایش‌های ملی و بین‌المللی ایران و حقوق بین‌الملل در دانشگاه قم برگزار می شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، همایش ملی «ایران و حقوق بین‌الملل : صلح و امنیت منطقه‌ای» اولین همایش از سلسله همایش‌های ملی و بین‌المللی ایران و حقوق بین‌الملل است که توسط دانشگاه قم و با همکاری مراکز علمی و دولتی از جمله وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران، معاونت حقوقی ریاست جمهوری، دانشگاه تهران، دانشگاه بهشتی (ره)، دانشگاه علامه طباطبایی (ره)، دانشگاه پردیس فارابی تهران، دانشگاه مفید قم، جامعه المصطفی العالمیه، کمیسیون حقوق بشر اسلامی، کمیته ملی بشردوستانه، هلال احمر، ، پایگاه استنادی علوم جهان اسلام و «مجمع جهانی صلح اسلامی» برگزار می‌شود.

اعضای هیئت علمی گروه حقوق بین‌الملل از دانشگاه تهران، دانشگاه بهشتی (ره)، دانشگاه علامه طباطبایی (ره)، دانشگاه پردیس فارابی تهران، دانشگاه قم و دانشگاه مفید قم در کمیته علمی همایش حضور دارند.
کمیته علمی همایش دارای چهار کمیته تخصصی شامل حقوق بین‌الملل و مخاصمات مسلحانه در منطقه، حقوق بین‌الملل و صلح و امنیت بشری در منطقه، حقوق بین‌الملل و ارتباطات بین‌المللی در منطقه، حقوق بین‌الملل و همکاری‌های منطقه‌ای است.

همچنین در هر چهار حوزه تخصصی امکان ارائه مقالات در چارچوب رویکردهای اسلامی وجود دارد. اساتید و دانشجویان حقوق بین‌الملل و حقوق عمومی، اساتید و دانشجویان روابط بین‌الملل و علوم سیاسی، پژوهشگران و محققین در حوزه مطالعات ایران، مسؤولین و نمایندگان دستگاه‌های مختلف کشور، اساتید، پژوهشگران و طلاب حوزه‌های علمیه از مخاطبین این همایش خواهند بود.

برخی نتایج همایش عبارتند از تقدیر از مقالات برگزیده، ارائه مقالات برتر توسط نویسندگان در همایش، انتشار مقالات برتر در ویژه‌نامه مجله پژوهش حقوق تطبیقی اسلام و غرب (علمی پژوهشی)، انتشار مقالات برگزیده در مجله الکترونیکی همایش (ISC)، انتشار مقالات برتر و برگزیده در کتاب مجموعه مقالات همایش، چاپ چکیده مقالات منتخب در کتابچه همایش، صدور گواهی شرکت در همایش برای شرکت‌کنندگان در همایش، ارائه بسته علمی حقوقی بین‌المللی به شرکت‌کنندگان، ارائه محور راه‌حل‌ها در حوزه‌های مختلف به نهادهای مرتبط. این همایش با هدف تقویت مبانی حقوقی بین‌المللی کنش جمهوری اسلامی ایران در عرصه بین‌المللی با تمرکز بر مسائل اخیر منطقه، پژوهشگران را به تشریک مساعی در این حوزه فرا می‌خواند.

آخرین مهلت ثبت نام در این همایش اول آبان ماه است.

همایش ملی ایران و حقوق بین الملل  ۱۹ آبان ماه سال جاری در تالار شهید بهشتی دانشگاه قم برگزار می شود.

کد خبر 3780356

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha